تحولات منطقه

جمعی از بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور و مدیرعامل این سازمان، خواستار بازنگری در نحوه محاسبه مستمری‌ها و برقراری مجدد حق عائله‌مندی شدند.

درخواست بازماندگان تأمین اجتماعی برای احیای «حق عائله‌مندی»
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جمعی از بازماندگان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس ‌جمهور و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار برقراری حق عائله‌مندی در مستمری سال جاری شدند.

به گزارش قدس آنلاین در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر عارف، معاون محترم اول رئیس‌ جمهور

جناب آقای دکتر سالاری، مدیر عامل محترم سازمان تأمین اجتماعی
با سلام و احترام؛

ضمن عرض خدا قوت، بدین‌ وسیله به استحضار می‌رساند با وجود افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۵، متأسفانه حذف برخی ردیف‌های پرداختی از جمله «حق عائله‌مندی» برای گروهی از بازماندگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، موجب بروز مشکلات معیشتی جدی برای این قشر شریف شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که انتظار می‌رفت افزایش‌ها متناسب با نرخ تورم باشد، برای برخی بازماندگان (به‌ویژه بانوان بازمانده با فرزند تحت تکفل)، دریافتی سال گذشته از مبلغ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، تنها به حدود ۱۹ میلیون تومان رسیده است که نشان‌دهنده افزایشی در حدود ۲۲ درصد است. این میزان افزایش، نه تنها با نرخ تورم عمومی همخوانی ندارد، بلکه در مقایسه با سایر صندوق‌های بازنشستگی و گروه‌های حقوق‌بگیر، پایین‌ترین نرخ رشد را شامل شده و عملاً قدرت خرید این قشر آسیب‌پذیر را بیش از پیش کاهش داده است.

لذا با توجه به شرایط اقتصادی موجود و ضرورت حمایت از زنان بازمانده که از شریف‌ترین اقشار جامعه هستند، از محضر عالی تقاضا داریم دستور فرمایید نسبت به بازنگری در بودجه و نحوه محاسبه مستمری این گروه اقدامات لازم صورت پذیرد. پیشنهاد مشخص این است که «حق عائله‌مندی» برای این عزیزان مجدداً برقرار گردد.

همچنین، با توجه به تنگناهای مالی سازمان، از جناب آقای دکتر سالاری خواهشمندیم در صورت امکان، منابع مالی لازم جهت تأمین ردیف عائله‌مندی بازماندگان، به صورت علی‌السویه (۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط سازمان تأمین اجتماعی) پیش‌بینی و تأمین گردد تا بخشی از آلام معیشتی این خانواده‌ها مرتفع شود.

ذکر این نکته ضروری است که مستمری بگیران سایر صندوق های بازنشستگی، بدون پرداخت ریالی حق بیمه بابت عائله‌مندی از این مزایا بهره‌مند هستند، بنابراین انتظار بازماندگان تامین اجتماعی خواسته بر حقی است.
پیشاپیش از حسن توجه، درایت و پیگیری دلسوزانه جنابعالی در جهت احقاق حقوق بازماندگان سپاسگزاریم.

جمعی از بازماندگان تامین اجتماعی

رونوشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

درخواست بازماندگان تأمین اجتماعی برای احیای «حق عائله‌مندی»


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    53 0
    حذف عائله مندی ظلم به زنان مانده است درحالیکه این افراد به حمایت بیشتری نیاز دارند
    • پری سلیمانی کرتلایی US ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      19 0
      من بازمانده هستم مستاجرم قسط میدم چرا حق مارو نمیدید من اعتراض دارم
  • نرگس قربانی IN ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    26 2
    من بازمانده نیستم ، همکار خانم سرپرست خانواده هستم ، عائله مندی دریافت میکردم الان چرا قطع شده ؟
  • سکینه قاسمی US ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    41 1
    من بازمانده چطور با این درآمد زندگی کنم بدون سرپرست ۳۱۰۰از حقوق من حذف شده واقعا ظلم در حق بازماندگان بی سرپرست
  • افسانه CA ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    35 1
    من بازمانده همسر هستم حق عائله مندی رو قطع کردند بااین وضعیت اقتصادی وگرانی احاره خونه باید بدم با این حقوق ب کدوم قسمت از زندگیم برسم
  • ف ب IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    34 3
    سلام من بازمانده ام،با دخترم حقوق همسر فوت شده ام را میگیرم،سهم من ۱۲ میلیون است که ۱۰ میلیون اجاره میدهم،با دو میلیون میشه زندگی کرد؟
  • شهین محمودی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    18 1
    حق عاعله مندی و معیشت برامون حذف شده
  • مژگان عظیمی FR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    21 0
    تو رو خدا عائله بازمانده ها رو برگردونین ماهیچ پشت و پناهی و در آمددیگه ایی نداریم
  • زهرا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    18 1
    حقوق من کمه با ده سال سابقه چه خاکی به سر کنم عائله مندی قط شده من احتیاج دارم
  • مریم TW ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    22 0
    اخه چطور زندگی کنیم کلا به حقوق ما سه تومن اضافه صد و سه تومن عائله مندی حذف شد لطفا برقرارش کنید با این گرونی چطور زندگی کنیم
  • شهین محمودی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    21 0
    درخواست اضافه کردن حقوق دارم .بازمانده هستم .و سر پرست بچه ام ...این حقوق کفاف زندگی مون رو نمیده متاسفانه
  • اعظم کریمیان AT ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    16 1
    لطفا نسبت به حذف مزایای بازماندگان تجدید نظر کنید
  • عفت عیسی پور IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
    23 0
    با توجه به وضعیت اقتصادی اعتراض خود را در مورد حذف عائله مندی وحفظ قدرت خرید بازماندگان اعلام میدارم لطفا رسیدگی کنید
  • منیره رسولس IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    22 0
    قطع عائله مندی ظلم به بازمانده هست
  • فرحناز شیری IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    20 0
    چرا حق ما قطع کردن سی سال همسرم حق بیمه من و بچه هام ریخته الان ک باید ثمره شو ببینیم قطع کردن
  • معصومه حسینی سلطان نصیر IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    16 1
    من نسبت به حذف عائله مندی اعتراض دارم من سرپرست خانواده با دو دختر هستم من با این حقوق پایین و قسط چگونه زندگی کنم
  • مریم IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    15 2
    بشینید تا اضافه کنن
  • س IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    20 0
    با این وضعیت گرونی وتورم بجای کمک حق همسر حذف کردید بااین وضعیت قیمت ها چه جور گذران کنیم
    • فاطمه IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
      0 0
      من نسبت به حذف عایله مندی اعتراض دارم لطفا رسیدگی کنید با این وضعیت تورم چطوری زندگی کنیم
  • گوهر هادیپور FR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام بخدا انصاف نیست مگه شماها سرپرست نیستید ما هم سرپرست یه خانواده هستیم با این همه مشکلات ومریضی
  • لیلا خوبانی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
    0 0
    با عرض سلام درخواست حق عائله مندی و خرید معیشت دارم🙏🏻لطفا اقدام بفرمایید.با تشکر
  • وجیهه تقوی رنجبری IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    من بازمانده با این افزایش کم حقوق و این همه تورم چه جوری سر کنم؟؟؟؟
  • سهیلا حیدری IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    حق عایله مندی من با دو فرزند،با این تورم بالا قطع شده است لطفاً پیگیری کنید.
  • ابوالفضل نومرادی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    برقراری مزایای بازنشستگان
  • اکرم IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    من اعتراض دارم چرا تواین وضعیت تورم کشور حق ملرو پایمال کردید
  • پریساغفاری IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    چراحق عائله مندی راحذف کردید مادری که همسرش فوت شده و۲تابچه کوچیک داره بااین وضعیت با۲۰تومن میتونه زندگی کنه به دادمون برسید
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اضافه کردن حق عائله مندی به حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • مریم IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
    0 0
    لطفا عائله پندی زنان بازمانده رو مجدد برقرار کنید
  • فاطمه IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    من بازمانده با سه فرزند با این گرونیخ و اجاره خانه چطور زندگی کنم لطفاً حق مارا برگردونید
  • محمود IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    لعنت به هرچی ظالمه،آه ما مردم اخرش دامن شما را خواهد گرفت
  • US ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    درود،لطفا حق عائله مندی رابرقرارکنید،مگه مابازماندگان چقد حقوق میگیریم که حق عائله مندی روقطع کردین، این ظلم درحق ما😒
  • فرجی US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام چرا عائله مندی قطع شده بیشتر به جای اینکه ازمردم حمایت کنید حقشون و نمیدید
  • مستمری بگیر IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام وعرض ادب . تو را خدا به بازمانده ها کمک کنید خیلی حقوقشون کم شده دختر و پسر تو خونه داریم
  • فرناز IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    واقعا عجیبه زن بازمانده چه گناهی کرده که نباید حق عائله بگیره فقط میگن حقوق زیادشده درصورتی که .... متاسفانه
  • رسول احسن IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۴
    0 0
    هر چه به حقوق‌ها اضافه شد ه همان مقدار از مزایای جانبی حذف شده است یعنی یک کلاه گشاد به عنوان اضافه حقوق این افراد بدبخت
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    قطع عائله مندی ظلم درحق زنان بازمانده است بااین همه تورم و گرونی بجای حمایت این همه ... لطفا برقرارش کنید
  • فاطمه ماستری فراهانی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    حذف حق عائله مندی ظلم به زنان است که بعد فوت همسر سرپرست خانواده می شوند در صورتی که آنها نیاز به حمایت بیشتری هستن
  • مریم IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    لطفاً حق عائله مندی زنان بازماندگان رو دوباره برقرار کنید این واقعا غیر قانونی و غیر انسانی
  • بازمانده جنگ IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بعضی مزایا مثل عائله مندی رو حذف کردید . توضیح خاصی ندارم ...
  • GB ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    حق ما زنان بی سرپرست خوردن نداره
  • مریم ، الف IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    با این آیتم هایی که حذف شده ، حقوق بازنشسته ها حدود 30% افزایش داشته و اون جنجالی که راه انداختن که 60% افزایش دادیم دروغه
  • رهرو IE ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    یه بازمانده چرا اینقدر حقوق کم با ۱۸ تومن چیکار کنیم
  • مرضیه IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا رو خوش نمیاد آنقدر به بازمانده ها ظلم بشه
  • م DE ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام من بازمانده هستم و به این بی عدالتی اعتراض دارم